Hajómagazin, 2009. május:
"Az uralkodó J24-es világbajnok, Andrea Casale nyerte Monte Argentarioban a tradicionális húsvéti versenyt, a Pasquavelát.
Andrea csapata Elvström vitorlákkal versenyez, a világbajnokságot is ilyen vitorlával nyerte.
Az idei évben új szabályok vonatkoznak a J24-es génuákra. Engedik az eddig tiltott aramid és technora szálas anyagok alkalmazását, miközben a génua minimum tömegét leszállították 6,5 kg-ról 5,5-re.
A döntés télen született, a szabály pedig 2009. március 1-én lépett életbe.
A vitorlaszabók szerencsétlennek tartják a bevezetés időpontját, hiszen május 4-én Annapolisban rajtol a világbajnokság.
Mindenki nagy erőkkel fejleszt, de még senki nem lehet biztos a dolgában. A North Sails one desing oldala kifejezetten azt tanácsolja, hogy várni kell egy évet, amíg az új vitorlák igazán jók lesznek, és addig a pentexet használjuk.
A Quantum úgy érzi, készen áll. Ők a panelekből szabott triradiális technora anyagú vitorlájukat tartják jónak, egyelőre az öntött vitorlájukat gyengébbnek ítélik.
Az Elvström lényegesen csendesebben készült. A világbajnok ezen a versenyen öntött aramidszálas vitorlát használt, és gyors volt.
Egyetlen hajó használt szintén aramid szállal erősített, de egy 3. típust, az un. flex anyagú vitorlát; a 2. helyen végző Agoltare csapat. Ők egy kevésbé ismert, 3 FL cég vitorláival versenyeznek.
Valójában a panelekből készült triradiális szabású vitorlák a legrégebben alkalmazott technológiák, a Quantum ebben hisz. Az öntött vitorlának két típusa van; a 3D, amikor a teljes vitorla egy anyagból készül – ez a technológia a North Sails tulajdona), és a D4, amikor hasonló módon készítik az anyagot, de horizontális szeletenként, majd a szeleteket összeragasztják. Ez a technológia ma már mindenki számára elérhető.
Ilyen Elvström vitorlával ment a Pasquavelán a világbajnok.
A 3. legújabb fejlesztés a flex anyag, amikor a szálak úgy vannak elrendezve, hogy szinte minden irányban erősek. Ebből horizontális szabással lehet közel olyan erős vitorlát készíteni, mint a triradiális, miközben annak hátrányai nem jelentkeznek.
Ilyen flex aramid vitorlával volt szintén nagyon gyors az Avoltare.
A versenyen mi is részt vettünk, és az igazsághoz tartozik, hogy a hajók a pentex vitorlákkal is gyorsak voltak, nem tapasztaltunk sebesség-növekedést az eddigiekhez képest."